DE PE BLOG

5 Previziuni surprinzătoare pentru Marketing în 2017 – Și ce am învățat din 2016

Realitatea virtuală. B2B content marketing pe LinkedIn și Twitter. Videoclipuri live pe Facebook. Dominanța marketingului în sfera mobilă. Informații căutate mai degrabă pe… Facebook decât pe Google. Toate acestea – și multe altele – au fost trenduri în marketing anul trecut. Însă odată cu avansul tehnologiei, marketingul capătă noi dimensiuni mult mai rapid decât în anii trecuți.
Hai să vedem ce s-a întâmplat în 2016 și ce ne rezervă 2017 în sfera marketingului.

1. Marketing-ul integrat a continuat să domine în 2016

Poate nu e o surpriză pentru cei care monitorizează astfel de lucruri, dar marketing-ul pe mobil a continuat să domine în 2016. Cu toate acestea, deși numărul incredibil de mare de ad blockere a eliminat majoritatea conținutului publicitar, consumatorii tot sunt bombardați de ofertele transmise prin toate canalele posibile, oferte care nu prea le sunt de folos sau apar în momente inoportune.

Drept urmare, consumatorii sunt mult mai selectivi în ceea ce privește aplicațiile pe care le instalează, site-urile pe care le vizitează și e-mail-urile pe care le primesc. Dacă nu te străduiești îndeajuns astfel încât să rămai în mintea lor într-un fel non-intruziv, ți-ai asigurat călătoria în Lumea Dezabonărilor.
Asta e cauza pentru care multe companii privesc marketingul omnichannel ca fiind mai degrabă riscant decât benefic. Chiar vrei să fii peste tot unde este și consumatorul tot timpul? Consumatorul vrea ca tu să fii acolo? În mintea lui ești mai degrabă un fluture elegant sau o muscă enervantă? Dacă nu-ți faci timp să revizuiești și să organizezi în mod corespunzător activitățile de marketing, consumatorii vor lua această decizie în locul tău.

Social media și media pe mobil au continuat să depașească din ce în ce mai mult limitele în amalgamul de cumpărături, recomandări, videoclipuri și recenzii – creând astfel un imbold și mai mare de a te face remarcat în grămada de anunțuri, reclame și videoclipuri de genul “sunt cel mai tare, uită-te la mine”. Pe măsură ce din ce în ce mai mulți publicitari intră în domeniu, se uită la ce fac alții și apoi le copiază eforturile – în loc să testeze singuri să vadă cum ar reacționa publicul lor specific.

Iar Google, într-o încercare de a-și face loc în acest amalgam în mișcare, a schimbat rezultatele căutărilor pentru ca acestea să includă și videoclipuri, știri recente, informații legate de locație și alte detalii care oferă chiar mai rapid utilizatorului rezultate și mai apropiate de căutările lui decât înainte.

Deci, dacă totul se adună într-o experiență mai personalizată a utilizatorului, ce anume nu a mers chiar atât de bine pe cât ne așteptam?

2. De la aplicații de lifestyle la realitatea augmentată

Au avut, într-adevar, succes aplicațiile de lifestyle – adică aplicații instalate de oameni ca niște reflexii ale sinelui. Acestea pot fi chiar îmbinate într-una singură – o aplicație care să monitorizeze dieta, starea corpului și vremea, în loc să existe câte o aplicație pentru fiecare dintre acestea. Însă perspectiva unui volum copleșitor de informații i-au determinat pe dezvoltatori să simplifice conținutul unei aplicații în raport cu ceea ce poate fi găsit foarte ușor pe internet.

Realitatea augmentată a fost cea care a stimulat imaginația tuturor. Indiscutabil, hit-ul verii a fost Pokemon GO, dar nici acesta nu a mai fost atât de atractiv după ce a trecut euforia de început. Cu toate acestea, a fost o capodoperă sub forma unui joc și, pe măsură ce conținutul pe mobil devine din ce în ce mai puternic, putem aștepta să vedem ce poate face realitatea augmentată – în special atunci când poți aduce laolaltă aplicații precum cele menționate într-o experiență cumulativă care nu numai că ajută, dar dă și dependență într-un mod subtil.

3. Vorbește-mi – butonul de cumpărături și Internet of Things

Căutarea vocală, dispozitivele purtabile și inovații precum Amazon Echo și Google Home încep să micșoreze diferența dintre internetul pe care-l poți accesa de pe computer și internetul pe care-l poți accesa oriunde.

Încercările ciudate de a îmbina e-commerce cu acea funcționalitate mereu la îndemână, făcută la comandă, au dat naștere butoanelor Amazon Dash – dispozitive conectate prin WiFi care îți permit să comanzi instantaneu produsele casnice preferate, dar sunt mai mult o noutate decât o creație inovativă și cu adevărat folositoare. Probabil vor deveni istorie, cum a fost în cazul CueCat.
Ceea ce se va schimba pentru marketeri este investiția crescândă în înțelegerea datelor analitice și obținerea unei viziuni asupra consumatorului prin toate canalele posibile. În loc să arunce o grămadă de lucruri pe care compania “crede” că le vrea consumatorul, aceștia au “acumulat” în sfârșit destulă inteligență (și au înțeles ce să facă cu ea) astfel încât să urmărească consumatorul de la o căutare de pe computerul de acasă la pagina cu descrierea unui produs accesată de pe mobil, până la formularul de comandă completat de pe laptopul companiei la care lucrează.
Asta este ceea ce se numește “atribuire avansată” și va schimba modul în care vindem consumatorilor în feluri pe care poate nici nu ni le putem imagina. Dar gândește-te la potențialul atragerii unui client în momentul și locul potrivit, pe dispozitivul potrivit, când sunt în stadiul potrivit al procesului de cumpărare, și vei vedea exact cât de mult face jocurile această tehnologie.

4. O focusare mai mare pe instrumente și servicii care completează golurile

Sunt grozave elemente precum analize predictive și instrumente pentru personalizare – dar acestea se află de obicei în “vid”. Asta înseamnă că nu prea le poți da la o parte pentru a avea o privire de ansamblu și pentru a vedea micile detalii de care ai nevoie pentru a lua încrezător o decizie.

Așteaptă-te ca, în 2017, inovațiile să micșoreze distanța dintre multe servicii, să permită o integrare mai mare a sistemelor existente și să ofere o imagine de ansamblu mai bună asupra semnificației tuturor informațiilor.

Alte tipuri de servicii, care nici măcar nu fac parte din industria instrumentelor analitice, apar și umplu golul lăsat de alte inovații. Uber, Airbnb, Amazon Echo/Google Home și multe alte servicii ca acestea devin omniprezente în viața noastră din cauza a ceea ce oferă – un serviciu de care nu am știut niciodată că avem nevoie până nu i-am văzut potențialul.
Astfel de instrumente sunt făcute să schimbe modul în care vindem pe internet și te poți aștepta ca și mai multe software-uri populare și produse SaaS integrate să ajungă mai departe și să-și dezvolte ‘abilitățile’.

5. Puterea și pasiunea rețelelor sociale – Cine decide ce ajungi să vezi?

Deși asta nu se aplică numai în marketing, alegerile prezidențiale din SUA au fost urmărite, disecate, comentate și strigate pe platformele sociale. Atât de mult, încât “știrile false” și zvonurile au ajuns să murdărească news feed-ul oamenilor.

Dar asta aduce cu sine niște întrebări: ar trebui să intri într-o bulă și să vezi numai ce vrei să vezi? Sau companiile ar trebui să îți ofere câte puțin din toate și să te lase pe tine să decizi în consecință? Cine decide? Rețelele sociale au un public foarte puternic și pasional de partea lor – și o cantitate considerabilă de informații în legătură cu care vor trebui să fie luate niște decizii definitive și, poate, neașteptate. În fond, dacă nu oferi un echilibru poți pierde implicarea publicului, iar pierderea asta este ceva inimaginabil pentru orice rețea socială – deoarece constituie seva acestora. Rămâne de văzut cum plănuiesc abordarea acestei enigme în special, dar precis până la urmă vor fi forțați să ia o decizie – și poate nu toți vor fi de acord cu rezultatul.

Sursa: https://blog.kissmetrics.com/marketing-predictions-for-2017/?utm_medium=blog&utm_campaign=blog_sidebar&utm_source=blog&utm_content=blog_post_01_03_17&utm_term=null

Te asteptam sa ni te alaturi!

Iti place ceea ce postam? Da-ne un like